picknicken park - Reisverslag uit Las Tres Torres, Spanje van Eddy Veen - WaarBenJij.nu picknicken park - Reisverslag uit Las Tres Torres, Spanje van Eddy Veen - WaarBenJij.nu

picknicken park

Blijf op de hoogte en volg Eddy

23 April 2016 | Spanje, Las Tres Torres

zaterdag is wederom een zonnige warme dag en een feestdag in Barcelona. Namelijk Sint Jordi, een soort Valentijnsdag. Alle mannen kopen een roos voor hun geliefde en de vrouwen geven een boek terug. Johan Cruiff heeft zelfs zijn oudste zoon naar deze legende vernoemd. Overal was er vanalles te zien en te doen. een groot feest met veel drukte. we gingen allemaal richting het park achter arc de triomf. daar hebben we gepicknickt en genoten van de warme zonnestralen. het was erg gezellig. Daarna ben ik met Marijke, hoofd vakantie, naar De Barcelona Cathedral geweest. Van binnen was deze nog mooier dan de Sacrade Familia en ook veel rustiger. Een echte aanrader en wederom gratis voor rolstoelers en begeleiding. Dit was in Barcelona overal erg goed geregeld. Daarna net voor de regen naar Tapa Tapa, een tappa's restaurant, geweest daar lekkere tappa's gegeten. Toen nog enig verdriet want de magische fonteinen gingen voor ons niet door vanwege het slechte weer niet maar achteraf klaarde het weer toch op dus achteraf hadden we wel naar de magische fonteinen gekund door en we misten de voetbalwedstrijd van FC Barcelona tegen Gijon (6-0). De schitterende dag ging hierdoor een beetje als een nachtkaars uit.